Czy reklamować? Czy naprawiać? |
Autor |
Wiadomość |
Clar
Wysłany: Sob Cze 29, 2013 23:22 Czy reklamować? Czy naprawiać?
|
Dołączył: 29 Cze 2013 Skąd: Gliwice
|
Nie wiedziałem gdzie rozpocząć ten ten temat, więc ten dział wydawał mi się najbardziej odpowiedni, ale do rzeczy.. Kupiłem sobie obiektyw 8mm. Obiektyw przyszedł kurierem, bardzo szybko, paczkę odebrałem , po czym po otwarciu okazało się, że opakowanie obiektywu jest zgniecione. Zgniecenie jest takie, jakby na coś upadło najprawdopodobniej na pudełko leżące obok. Zgnieciona jest jest też wewnętrzna wkładka tekturowa chroniąca obiektyw w pudełku, a obiektyw odcisnął się na tekturce od środka.. I teraz tak, zgłosiłem to do kuriera, ale nie wiem, czy jest o co robić sprawę, bo obiektyw niby działa. Niby, bo jeżeli robię komuś zdjęcie i ustawię na 1.8mm, to twarz prawie zawsze jest lekko nie ostra - ostrość jest za to na uchu lub kołnierzyku..
Pytanie teraz do Was: co mogło się stać szkłu od uderzenia? Co należałoby sprawdzić? |
Ostatnio zmieniony przez Bot Nie Cze 30, 2013 08:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vkimi
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:45
|
Imię: Woody
Dołączył: 03 Kwi 2007 Skąd: Zubrzyckiego
|
z przesyłkami kurierskimi tak właśnie jest, że nie zawsze wszystko jest szanowane jak być powinno. w sortowniach paczkami się rzuca a kiedyś usłyszałem od jednego z kurierów że różnica między paczką zwykłą a taką z nalepką 'uwaga szkło' jest tylko i wyłącznie w cenie i są one przewożone z innymi paczkami, a wiadomo że np. przy nagłym hamowaniu wszystko leci... ale jest nadzieja bo niektórzy bardziej rozgarnięci kurierzy mają swoje kosze do wożenia takich rzeczy.
jeśli z obiektywem jest coś nie tak - reklamuj firmie kurierskiej. tylko pytanie czy masz od kuriera jakąś notę że paczka była uszkodzona bo ciężko jest wywalczyć swoje.
ciekawostką jest to że można paczki ubezpieczać ale... ale ubezpieczenie nie obejmuje wszystkich towarów - jest na to katalog |
|
|
|
|
sebek
Wysłany: Nie Cze 30, 2013 20:23
|
Dołączył: 28 Paź 2008 Skąd: daleka
|
Pytanie czy nie stoisz za blisko tej osoby bo może po prostu nie daje rady wysotrzyć na tak małej odległości ( tak dywaguję, może jesteś totalnym amatorem - w sumie jak ja) |
Ostatnio zmieniony przez sebek Nie Cze 30, 2013 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Henio.eu
Wysłany: Pon Lip 01, 2013 23:17 Re: Czy reklamować? Czy naprawiać?
|
Dołączył: 16 Lut 2009
|
Clar napisał/a: | ...obiektyw 8mm. (...) ustawię na 1.8mm... |
1. Jeśli masz obiektyw 8mm, to jest to wartość stała, nie możesz jej zmienić.
2. Napisz co to dokładnie za obiektyw i do jakiego aparatu go podpinasz, czy używasz do tego jakiś przejściówek, adapterów, pierścieni itp. Napisz też czy robisz zdjęcia z AutoFocusem (automatyczne ustawianie ostrości) czy ręcznie ustawiasz ostrość. Jeśli z AF to w jakim trybie? - opisz wszystko! Jeśli ustawiasz ręcznie to jak to robisz?
3. Sprawdź:
-na co ustawiony jest AutoFocus (punkty, pola) - w aparacie,
-minimalna odległość ostrzenia - w instrukcji lub danych technicznych obiektywu), (licz od znacznika płaszczyzny ostrości zaznaczonego na aparacie).
4. Obiektyw to delikatna mechanika - im tańsza, tym delikatniejsza (pomijając kupowanie starych metalowych konstrukcji, które dziś kosztują grosze), czy otwierałeś paczkę przy kurierze i spisałeś z nim protokół? Jeśli nie to możesz mieć problem, ale ja bym próbował (tym bardziej, im więcej zapłaciłem za obiektyw), a najlepiej jeśli odbierasz paczkę to sprawdzić przy kurierze - to jest główną podstawą reklamacji, a jeśli stwierdzasz, że opakowanie towaru w środku jest w jakikolwiek sposób uszkodzone to nawet nie odbierać - nie wiadomo co się z tym działo. (ja ostatnio dostałem dekodery DVB-T wrzucone do dużego worka, ich opakowanie nie wskazywało na jakiekolwiek uszkodzenia, choć rachunek wyglądał jak psu z gardła).
5. Prawo polskie mówi, że jeśli umowa sprzedaży jest zawarta przez internet czy telefon (tak, że produkt przynosi Ci kurier / poczta itp) to masz 10 dni na odstąpienie od umowy (czyli odesłanie towaru) bez podania przyczyny i wtedy MUSZĄ Ci zwrócić kasę (różnie bywa z opłatą za przesyłkę, gdy odsyłasz towar), skoro już pisałeś do kuriera, to ja bym pisał od razu do sklepu i zaznacz, że zgłosiłeś uszkodzenie kurierowi, bo jeśli uznają, że odebrałeś dobre a sam pogniotłeś to mogą kasy nie zwrócić (pomijam kwestie dochodzenia swojego w sądzie).
6. Co mogło się stać? Tak myśląc teoretycznie (bo nie znam się aż tak dobrze na obiektywach, ale na chłopski rozum), soczewka mogła się przemieścić (nie jest dokładnie na swoim miejscu) lub coś w mechanice, sensorach położenia, co sprawia, że elektronika każe mu dobrze ustawić ostrość, ale mechanika ustawia ją inaczej.
7. Na Korfantego (blisko Kościuszki) jest serwis foto i optyki, to tam możesz popytać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|
|
|
|