Poprzedni temat «» Następny temat
Dworzec PKP
Autor Wiadomość
Dorotka 
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 18:42     


Dołączyła: 25 Maj 2005
Skąd: ...
ZWM is my home, to do mnie było i zrozumiałam o co chodzi - po co się buldoczysz?
Profil
PW Cytuj
Piotrulek
[Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 18:48     

Dorotka napisał/a:
to do mnie było i zrozumiałam o co chodzi - po co się buldoczysz?



hahahahahaha dzięki Dorotko... :D :D :D :D :D
Cytuj
ZWM is my home 
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 18:57     


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Gliwice Trynek ZWM
Geneza bezdomnosci i problemow alkoholowych żuli dworcowych, była w tym temacie tak marginalna, ze nawet nie bylo sie tego co czepiac! jak juz wspomnialem nie da sie odciac problemu bezdomnosci od wiekszosci dworcow PKP, w tym niestety takze gliwickiego!
Pozwol swobodnie dyskutowac...
Dorotka, nie uwazam ze to byla wylacznie do Ciebie skierowana uwaga, gdyz była na forum publicznym, a nie na PM do Ciebie, poza tym wiecej odwagi mniej pokory!
P.S. mozesz mi wytlumaczyć co znaczy "buldoczyć sie"? w słowniku j. polskiego ne znalazlem takiego slowa, a ni wiem czy czasem nieswiadomie sie nie buldocze, a moze to cos brzydkiego... :kwasny:

wracajac do tematu, zawsze drazni mnie ta wielka nieuzywana buda stojaca pod sciana gdzie znajduja sie wejscia glowne na hall dworca, przeciez to miejsce mozna by wlasnie przeznaczyc pod ławki dla oczekujacych pasazerow.
Profil
PW Cytuj
Dorotka 
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 19:01     


Dołączyła: 25 Maj 2005
Skąd: ...
ZWM is my home napisał/a:
poza tym wiecej odwagi mniej pokory
ło matko - i to naprawdę do mnie to piszesz? dziękuję :) proszę - wyślij to do niektórych moderatorów (ze szczególnym uwzględnieniem jednego ;) )
co do budy i ilosci (pustych ławek) się zgadzam :)
Profil
PW Cytuj
ZWM is my home 
Wysłany: Pon Maj 15, 2006 19:07     


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Gliwice Trynek ZWM
Dorotka napisał/a:
ZWM is my home napisał/a:
poza tym wiecej odwagi mniej pokory
ło matko - i to naprawdę do mnie to piszesz? dziękuję :)


bardzo lubie takie merytoryczne posty, czy zawsze musza sie znalezc osoby nie majace nic do napisania w temacie, a chca jedynie zaistniec, nabic sobie licznik postow i powalczyc na słowa? jezeli tak zapraszam na PM, a nie na forum publiczne.
tak wiec czy masz cos do powiedzenia w kwestii gliwickiego dworca PKP? czy cos Cie drazni, moze podoba, moze masz jakies sugestie dotyczace usprawnienia dworca?
Profil
PW Cytuj
kisia 
Wysłany: Wto Maj 16, 2006 00:44     



Imię: 2x5,3x7,3x9,4x7,3x4,1x2 :P
Dołączyła: 01 Lip 2004
Skąd: Gliwice
Piotrulek napisał/a:
uważam,że nie brak lawek jest sposobem na ich usunięcie,a zdwojona,czy nawet potrojona ochrona takiego obiektu...w końcu jest to miejsce całkowicie publiczne...

dokładnie sie z tym zgadzam
Asienka napisał/a:
Najgorsze jest to że o 6 rano służby miejskie nie pracują

ale jest obok komisariat, którego policjanci odpowiadaja przede wszystkim za utrzymanie porządku na dworcu PKP, PKS, a oni pracuja całą dobę.
Usuniecie ławek z dworac to pójście na łatwiznę, niestety takie posunecie nie ułatwia podróży pasażerom,którzy niejednokrotnie muszą czekać nawet i godzinę na pociąg z powodu jego opóźnienia :kwasny:
Piotrulek,
Cytat:
kwestie patologii,bezdomności i alkoholizmu

sa poniekąd powiązane z dworcem PKP, więc nie widzę zbytniego odbiegania od tematu :)
i Ludziki nie tak ostro prosze
Profil
PW Email Cytuj
ksiemek 
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:17     


Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: centrum
Dana napisał/a:

przykładem takiego kiczu połączenia starego z nowym jest wejście do UM w Gliwicach na Zwycięstwa


Co jak co, ale to wejście mi się podoba. Dodało budynkowi nowoczesności, zarazem nie obrzydzając go, przynajmniej mi nie obrzydzając.

kisia napisał/a:
ale nie trzeba zmnieniać architektury dworca na nowoczesną by zadbać o porządek i czystość na dworcu


Tylko chyba Ci u góry tego nie rozumieją.

Agagatka napisał/a:
w poczekalniach tez nikt nie nocował


To w ogóle jest u nas jakaś poczekalnia? Nie jeżdżę pociągami, więc mogę opierać się tylko na tym co słyszałem/czytałem i właśnie jak pamiętam to gdzieś chyba przeczytałem, że poczekalnia kiedyś była, ale zamieniono ją na jakiś bar w którym jeśli chcesz posiedzieć, musisz coś, co jakiś czas kupować (no i w zasadzie pozbyto się w ten sposób problemu bezdomnych w poczekalni).

A tak w ogóle to wie ktoś może jak rozwinęła sie ta sprawa? Dworzec to reprezentacyjny budynek Gliwic i przydało by się żeby jakoś fajnie wyglądał, ale ostatnio jakoś cisza o tym, chociażby w mediach. A dzisiejszy jego wygląd, z "przepiękną" reklamą Forum nad wejściem, trudno nawet znośnym nazwać. Dzisiaj, najładniejszym miejscem dworca jest chyba tunel na Zatorze, na odcinku już za peronami (co pokazuje też jak mało trzeba żeby było znośnie - wystarczyły 2 kamery i jest ok).
Profil
PW Email Cytuj
kisia 
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 00:13     



Imię: 2x5,3x7,3x9,4x7,3x4,1x2 :P
Dołączyła: 01 Lip 2004
Skąd: Gliwice
ksiemek napisał/a:
najładniejszym miejscem dworca jest chyba tunel
a jakby ktoś chciał więcej coś na temat tunelu napisać to podpowiadam ze mamy stosowny do tego topik h t t p;//w w w forumgliwice, c o m/viewtopic.php?t=392]Tunel
ksiemek napisał/a:
tak w ogóle to wie ktoś może jak rozwinęła sie ta sprawa?
nie bywam za czesto na dworcu, ale nie zauważyłam najmniejszego remontu. Jedyne co się od zimy zmieniło to to że znowu nie ma na środku dworca krzesełek.
Profil
PW Email Cytuj
ksiemek 
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:51     


Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: centrum
Nie bywam na dworcu w sensie, że nie jeżdżę pociągami, nie korzystam z tamtejszych "punktów usługowych" ale czasami tamtędy przechodzę w pośpiechu i to, że nic się nie zmieniło to zauważyłem :P Chodzi mi o to czy są jakieś konkretne plany na przyszłość czy dalej wszyscy przerzucają się jedynie odpowiedzialnością. Może ktoś pracuje , obraca się w kręgach bliskich dworcowi i może coś na ten temat powiedzieć. Tylko oto mi chodziło ;)
Profil
PW Email Cytuj
Wieczorny 
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 13:36     



Dołączył: 17 Sty 2007
Skąd: ?abędy
gdyby o mnie chodziło, i byłaby na to kasa, to ja bym ten dworzec jeden i drugi zaorał i wybudował od początku, ale to tylko marzenia.
na pewno należy mu się gruntowny remont w środku i remont peronów.
pożyjemy, zobaczymy.
Profil
PW Cytuj
Basiorek 
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 17:44     



Dołączyła: 14 Lip 2006
Skąd: Gliwice
Gliwicki dworzec poprostu bym odremontowała- najwyższy czas na gruntowny remont.
Bryłę budynku nie poddawałabym żadnym zmianom.

Ale Katowice jak najbardziej ;)
Profil
PW Cytuj
SCORN 
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 21:29     


Dołączył: 06 Mar 2007
Skąd: G-ce
katowice, zabrze - do zburzenia
gliwice - do remontu - zwłaszcza perony!!
Profil
PW Cytuj
Aither 
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 11:00     
Smoczyca



Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005
Skąd: Grottgera
ja tylko czekam na projekt (ktory ponoc juz jest) odnosnie szybkiej kolei na slasku... jesli tak bedzie to wymagalo faktycznie remontu nie tyle samych peronow ale i torow podkladow i (jak to powiedzial moj fachowiec Ziutek) trakcji kolejowych poniewaz, szybka lokomotywa nie pociagnie na takim napieciu na trakcji :D czy jakos tak :D
co do samego wygladu dworca... nie jest zly jego bryla mi sie nawet podoba zreszta w koncu "zabytkowe" to cos :D a co do zabrza i katowic... zabrze ujdzie w tloku kwestia gruntownego remontu ale katowice - nie do uratowania. :)
Profil
PW Email Cytuj
KMGKW 
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 17:08     


Dołączył: 02 Sty 2007
Skąd: Gl
Ja osobiście sądzę, że po pierwsze trzeba zmodernizować torowiska a potem brać sie za remonty obiektów bo co nam da śliczny dworzec a pociągi 5km/h *
PS. nawet wąskotorówki zaiwaniają szybciej na łukach niż PKP na prostej :]
Profil
PW Email Cytuj
ksiemek 
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 00:04     


Dołączył: 14 Mar 2007
Skąd: centrum
KMGKW napisał/a:
nawet wąskotorówki zaiwaniają szybciej na łukach niż PKP na prostej


Bo "wąskotorówki" to chyba zazwyczaj lokomotywy, a lokomotyw nie ogranicza napięcie na trakcji (jak to określił Aither) :P

A tak w ogóle to nasz dworzec jest zdecydowanie do odratowania. I wciąż nie rozumiem dlaczego władze miasta niezbyt się tym interesują. Centrum miasta, reprezentacyjny budynek; odkupić od PKP (dla której byłoby to chyba pozbycie się balastu i sprzedać nawet ze stratą, byleby z gwarancjami dot. natychmiastowego, generalnego remontu oraz uzgodnienia z zainteresowanymi przyszłej funkcji budynku. A trakcję mogłoby już wyremontować PKP za pieniądze z Unii. Choć pewnie "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia". ;) W każdym razie mogliby cokolwiek robić.
Profil
PW Email Cytuj
Aither 
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 11:02     
Smoczyca



Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005
Skąd: Grottgera
ksiemek napisał/a:
jak to określił Aither

ano okresliłA... jestem kobieta :)

ksiemek napisał/a:
I wciąż nie rozumiem dlaczego władze miasta niezbyt się tym interesują.

bo ja tak do konca nie wiem co jest z wlasnosciami... przeciez obiekty PKP naleza do PKP a nie do UM ? tak mi sie zdaje przynajmniej a UM na jakiej podstawie ma finansowac budynek, ktory nie nalezy do nich? to tak samo jak ze starym domem pogrzebowym na poniatowskiego... sadze ze gdyby dworzec nalezal do UM to oni cos z pewnoscia wymysliliby :)
Profil
PW Email Cytuj
ziutek997 
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 12:27     



Dołączył: 25 Cze 2005
Skąd: Obrońców Pokoju
KMGKW - nie wiem, na jakiej podstawie tak twierdzisz. Co prawda polska kolej nie stoi na najwyższym poziomie a tabor najczęściej pamięta lata 50 lub 60 ale aż tak tragicznie nie jest. Według moich informacji obecnie maksymalna prędkość pociągów towarowych wynosi już 70km/h a najszybsza linia pasażerska rozwija prędkość maksymalną 160 km a jej prędkość średnia (z uwzględnieniem nowej stacji we Włoszczowej ;) ) wynosi około 140km/h. Jak widać to wcale nie jest tak źle :)

KMGKW napisał/a:
nawet wąskotorówki zaiwaniają szybciej na łukach niż PKP na prostej
- jedyne z czy mię tutaj mogę zgodzić, że opory toczenia na łukach w przypadku pociągów są dużo większe niż na prostej. Jednak standardowe lokomotywy rozwijają większe momenty, są cięższe i posiadają większe siły przyczepne, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na znacznie więcej nawet na zniszczonym torowisku.

ksiemek napisał/a:
Bo "wąskotorówki" to chyba zazwyczaj lokomotywy, a lokomotyw nie ogranicza napięcie na trakcji
- to jest jakieś "masło maślane" i nic z tego nie wynika :) Faktycznie system zasilania u nas jest dość przestarzały (3kV DC) bo został wprowadzony w 1936 roku ale na znaczące zmiany się raczej nie zapowiada bo to nie jest takie proste. Ale gwarantuję że takie napięcie pozwala na osiąganie znacznych prędkości.

Aither napisał/a:
szybka lokomotywa nie pociagnie na takim napieciu na trakcji czy jakoś tak
- jest w tym trochę prawdy ale nie do końca o to chodzi. Obecny system może sprawdzać się jeszcze długo ale potrzebna jest modernizacja. Nie obejdzie się bez nowoczesnych stacji zasilających, trakcji no i oczywiście torowiska, które musi zapewnić to aby pociąg się poprostu nie wykoleił przy tak dużych prędkościach. Prawdą jest to że obecnie najnowocześniejsze rozwiązania opierają się na silnikach indukcyjnych prądu przemiennego ale to się da obejść - przecież lokomotywa na swoim pokładzie może wozić przekształtnik =/~. Co prawda wtedy lokomotywy będą znacznie droższe ale uniknie się kosztów związanych ze zmianą systemu zasilania.

Aither napisał/a:
przecież obiekty PKP należą do PKP a nie do UM
- no i w tym problem. Z tego co parokrotnie wyczytałem w lokalnej prasie to UM jest zainteresowany wykupieniem dworca jednak PKP nie ma zamiaru go odsprzedać. Zapewne bardziej opłaca się utrzymywać cały ten obiekt niż płacić za korzystanie z niego.
Profil
PW Email Cytuj
glewitz 
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 18:07     


Imię: Bartłomiej
Dołączył: 08 Lut 2005
Skąd: Gliwice/Lublin
co do kolejnictwa to ja uważam, ze należałoby oddać trakcje kolejowe i dworce samorządom i wprowadzić konkurencję na tory. Wtedy i bilety by staniały i tabor by się unowocześnił. To moje skromne zdanie- nieznającego się nic a nic na kolejnictwie, a opierającego swe wywody bardziej na ekonomii. Co do dworce w Gliwicach to wydaje mi się, że jeżeli Gliwice chcą zachować taki przepływ pasażerów jak jest- to wystarczy tylko remont. Jeżeli jednak chcą mieć większy przepływ, to nieuchronne jest powiększenie starego lub wybudowanie nowego dworca. Tylko też z drugiej strony starego żal, bo nie jest brzydki sam z siebie, tylko zaniedbany, a nowy nie musi być wcale ładny
Profil
PW Email www Cytuj
Aither 
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:30     
Smoczyca



Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005
Skąd: Grottgera
ja bym jednak zostala przy tym co jest teraz... budynek jest ladny duzy i przestronny nie potrzbujemy takiego portalu jaki ma stolica... zreszta i tak mi sie nie bodoba :]
Profil
PW Email Cytuj
super_sonic 
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 10:33     


Dołączył: 10 Sie 2006
Skąd: gliwice
budynek jest w porzadku, zreszta to zabytek, mysle ze wystarczy go wyremontowac. zburzony mial byc plac przed dworcem i zbudowany od nowa w jakis sensowny sposob, bo jego obecny ksztalt to koszmar
Profil
PW Email Cytuj
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Themes: junFresh & Silk icon

Akcje Charytatywne - Pomogliśmy

Zbiórka dla Domu Dziecka nr 3 w Gliwicach

Sprzęt dla Kliniki Patologii Noworodka w Zabrzu

Zbiórka dla Domu Samotnej Matki w Gliwicach

Zbiórka dla Hospicjum w Gliwicach






Ważne wydarzenia

I Urodziny Forum
II Urodziny Forum
III Urodziny Forum
IV Urodziny Forum
V Urodziny Forum


Jestem w Katalogu Ciekawych Stron - Zapraszamy!
Wyróżnienia
ForumGliwice.com - GWIAZDOR


Objeliśmy patronat Medialny nad:

- Adriatic Express 2006
- Gliwickie Spotkania Dobrych Dusz 2006
- II Gliwicki Piknik Lotniczy 2006
- Biotechnology - the next GENEration 2007
- WOŚP-Gliwice 2008