dupiate forum

Dział Motoryzacyjny - MECHANIK W GLIWICACH

paweluciek - Nie Sty 31, 2010 11:55
Temat postu: MECHANIK W GLIWICACH
ZNACIE MECHANIKA WARTEGO POLECENIA W GLIWICACH ? Ja znam jednego jednego tylko ze ten pracuje popoludniami ale zato jest tani i dobry (505 261 765 numer do niego) zanim go poznalem bylem u kilku mechanikach w gliwichach i poraszka straszna jeden kasuje z grubej rury drugi wymienia nie to co cza i tak w kolko trzeci nic nie robi i kasuje no szok
Bot - Nie Sty 31, 2010 16:47

Sam się polecasz?

Fajnie :)


Podałeś ten sam numer do "owego mechanika" co do siebie w poście o sprzedaży części.

"Dobry" mechanik to sam siebie nie musi reklamować w taki sposób.

paweluciek - Nie Sty 31, 2010 23:49

to znajomy mego szfagra ja czesci sprzedaje a numer w ogloszeniu jest zly juz poprawiam
krzys - Sro Lut 03, 2010 11:10

Polecam Auto-Gaz na początku Pszczyńskiej zaraz za tym sklepem z kosiarkami i fryzjerem. Dobry wjazd od Nowego Świata jest przy tych blokach.
Wieczorny - Pon Lut 15, 2010 21:44

zna ktoś jeszcze kogoś wartego polecenia?
fiat SC, jakby co ;)

paweluciek - Pon Lut 15, 2010 22:01

chyba raczej nie
sebek - Wto Lut 16, 2010 16:46

Wieczorny, a z czym konkretnie problem ?
Wieczorny - Wto Lut 16, 2010 20:00

problem w zasadzie mały.
kupiłem kilka tygodni temu samochód.
mam na kartce rozpiskę kiedy co było wymieniane, olej, filtry, wszystko stosunkowo niedawno - listopad 2009.
dla świętego spokoju chciałbym jednak żeby ktoś mi to przejrzał, na forum piszą mi również że standardowo przy kupnie należy wymienić rozrząd.

badania techniczne mam na 20 któregoś kwietnia, więc wcześniej i tak pewnie będę musiał się w warsztacie pojawić.

dla ścisłości, samochód to fiat SC 900, 99 rok, przebieg w tej chwili około 95 tysięcy (z dużym prawdopodobieństwem niekręcony).

dzięki za zainteresowanie :)

sebek - Sro Lut 17, 2010 13:00

skoro to SC 900 z takim przebiegiem to rozrządem się nie przejmuj, jest na łańcuchu metalowym a nie na pasku gumowym, tylko seicento 1100 ma pasek gumowy rozrządu, tam się go przy bodaj 80 albo 90 tyś wymienia

właśnie zaleca się wymianę po kupnie rozrządu (w samochodach z paskiem ) ponieważ koszt to np dla seicento 1100 to około 150zł z napinaczem (mówię o pasku dobrej firmy np. Continental oraz rolce napinającej SKF-jedna z najlepszych firm) a zerwanie paska rozrządu powoduje to że zawory przestają pracować, tłok poruszając się do góry uderza w zawór i w najlepszym wypadku masz do wymiany gniazda zaworowe, zawory i tłok, w najgorszym czeka cię tulejowanie silnika i wymiana całej głowicy co jest już nieopłacalne i taniej wyjdzie kupić drugi silnik ;)

będę miał chwilę czasu to poszukam książkę serwisową bo gdzieś miałem w formie PDF i Ci podeślę.

aha jeśli nie chce ci się nagrzewać w kabinie to warto sprawdzić termostat :)

jako tako w tym aucie nie ma się co psuć, pewnie niedługo pojawi się problem że blokują się podczas hamowania tylne koła (tak być nie powinno) najczęstszą przyczyną jest padnięty regulator ciśnienia tylnego układu hamulcowego (nowy regulator około 60zł), jeszcze polecałbym wymienić płyn hamulcowy bo pewnie od nowości nie był wymieniany, sprawdziłbym świece zapłonowe w jakim są stanie (koszt kompletu około 40zł jeśli będą do wymiany) , no i pewnie słabo świecą przednie lampy, niestety w seju odbłyśnik jest plastikowy powlekany srebrną warstwą która od nagrzanej żarówki po paru latach zaczyna odłazić i lampy słabo świecą ;) to chyba w sumie na tyle jeśli chodzi o seja :)

Wieczorny - Sro Lut 17, 2010 18:09

dzięki!!
sebek - Sro Lut 17, 2010 23:53

nie ma problemu, znam to auto prawie na wylot ;)
Wieczorny - Nie Lut 21, 2010 12:15

sebek, mam pytanie.

orientujesz się może, ile mogą mi zaśpiewać za wymianę uszczelki pod głowicą?
bo z tego co udało mi się dowiedzieć, przy 900 wiąże się to z rozebraniem połowy silnika,
a będę to musiał zrobić przed przeglądem technicznym.

sebek - Nie Lut 21, 2010 19:08

zależy od warsztatu, i zależy od tego co będą robić przy wymianie, godzina warsztatowa leci około 50-60zł (choc to zależy od "renomy"warsztatu też), to jest cena samej robocizny, bez materiałów

ja ci napiszę co ja robiłem przy wymianie uszczelki w moim silniku:

-planowanie głowicy( załatwiłem bez rachunków itd. czyli taniej -60zł)
-szlif i docieranie zaworów 40zł sztuka (też trochę po znajomości, u mnie jest ich 16 sztuk, u ciebie 8 )
- nowa uszczelka mnie kosztowała 300zł (rover, nowy typ uszczelki, w tamtym czasie 3 krotnie droższa od tej która była fabrycznie)
-wymiana uszczelniaczy zaworowych 20zł jeden uszczelniacz x16 zaworów.... ;)

rover ma szpile przez całą długość silnika, u ciebie są szpile wkręcane w żeliwny blok a co za tym idzie powodują delikatne naciąganie materiału w tym miejscu, więc jakbyś chciał zrobić to na super pro to przydałoby się przerównać blok, choc to mało kto robi

podane powyżej dane to jakbyś chciał to zrobić super perfekt i jeździć tym autem "do końca życia" ;)


a tutaj scenariusz jak to pewnie zostanie zrobione :

uszczelka głowicy - około 50zł (średniej klasy ale jak dobrze będzie poskładane to około 100 tysi spokojnej jazdy powinna wytrzymać)

planowanie głowicy - pewnie około 80zł bo będzie na fakturę

uszczelka pokrywy zaworów i za razem dolotu- 10zł

uszczelka wydechu - około 20-30zł

czas na pozrzucanie wszystkiego żeby dostać się do głowicy i szpilek - około godziny do dwóch przy sprawnej pracy (jak będą więcej gadać niż pracować to wiadomo co będzie ) i w zależności czy któreś śrubki nie będą chciały się ukręcić i czy gwinty w głowicy szpilek wydechu nie będą obrobione


a teraz pytanie, dla czego chcesz robić głowicę ? bo jak dla mnie to trochę dziwne po takim przebiegu jak auto miało być dbane

Wieczorny - Pon Lut 22, 2010 07:28

powiem tak, ja się na autach mocno średnio znam, więc napiszę co usłyszałem

podjechałem w sobotę do znajomego z tym autem, parę pierdół zostało zrobionych - w tym te nieszczęsne blokujące się lewe tylnie, i okazało się że cieknie olej.
znajomy wlazł pod to auto, obejrzał i mówi że tak przeglądu nie przejdzie, i że trzeba wymienić uszczelkę.
poczytałem trochę na ten temat i widzę że to trochę skomplikowane jest.
i właśnie się zastanawiam czy nie pojechać z tym jednak do warsztatu.
ten znajomy mówi, że jest to w stanie zrobić w warunkach garażowych, ale pojęcia nie mam czy jest to w stanie zrobić porządnie.


tak nawiasem mówiąc, właśnie doczytałem że może to być uszczelka pod pokrywą zaworów.
i teraz to już pojęcia nie mam.

(i własnie w takich chwilach przydałby się dobry warsztat).

sebek - Pon Lut 22, 2010 08:31

ja to bym proponował kupić środek do przypaleń (taki do naczyń) jakiś lepszy, odpalić auto, z węża ogrodowego zlać silnik wodą, potem spryskać środkiem, wyłączyć auto, poczekać te 10-15 minut, odpalić auto i zmyć to wszystko, potem pojeździć i zobaczyć skąd dokładnie się olej wydostaje, co do uszczelki pod pokrywą zaworów to te typy tak mają, że średnio po 50-60 tyś ona puszcza i to dosyć mocno potrafi puszczać ( ja w naszej 900 wymieniałem 2 razy tą uszczelkę, z czego ostatni był trochę przed sprzedażą), co do uszczelki pod głowicą, we fiatach ma to do siebie ze lubi się pocić od strony wydechu (nie wszystkie fiaty, ale seja 900 się to akurat tyczy), ale jak ma kompresję, oleju nie spala, płynu chłodniczego nie ubywa, albo w płynie chłodniczym nie ma śladu oleju to proponowałbym tego nie ruszać, prędzej obstawiam uszczelkę pod pokrywą zaworów, jak masz jakiś aparat cyfrowy to porób foty silnika od przodu (tylko w dzień) i jak masz możliwość to wejdź pod auto i zrób zdjęcie silnika od strony ściany grodziowej z kabiną zobaczymy co tam nie tak
Wieczorny - Pon Lut 22, 2010 12:36

super. dzisiaj porobię foty silnika.
olej sprawdzam, przez miesiąc co jeżdżę nie musiałem dolewać.

ale pod auto się nie dostanę.




postaram się wrzucić je wieczorem.

Wieczorny - Pon Lut 22, 2010 17:46

poniżej foty:

h t t p;//w w w fotosik, p l/showFullSize.php?id=003ab0106f625b4d]

h t t p;//w w w fotosik, p l/showFullSize.php?id=bbb87d989950fdf0]

h t t p;//w w w fotosik, p l/showFullSize.php?id=60a8c9f5133be62b]

h t t p;//w w w fotosik, p l/showFullSize.php?id=ef49ee579c4ce840]

h t t p;//w w w fotosik, p l/showFullSize.php?id=0fcdd1fa434149fd]


najbardziej uwalone są okolice akumulatora
pod auto niestety nie mam jak wejść ale wiem że jest wilgotne:/
był przed chwilą u mnie jeszcze inny znajomy, obejrzał i mówi, że to uszczelka miski olejowej.

i bądź tu mądry.

aha, auto cały czas jeździ, odpala itd.

sebek - Pon Lut 22, 2010 21:26

no to ja bym powiedział tak: była wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów, bo skrzynia biegów jest mokra od góry ( u nas było identycznie jak uciekało spod pokrywy zaworów), widać że głowica od góry była wyczyszczona , ale skoro głowica jest cała mokra (nawet powyżej uszczelki głowicy) to bym obstawiał że on jest taki uwalony z oleju z powodu właśnie uszczelki pod pokrywą zaworów, która została wymieniona, (gdyby puszczała uszczelka pod głowicą to byłby z oleju poniżej linii składania głowicy i bloku silnika, czyli tam gdzie masz świece powinno być czysto)

Ja bym umył silnik do porządku (albo środek do przypaleń jak pisałem, albo w motoryzacyjnych mają środki do mycia silnika) i pojeździłbym któryś miesiąc i zobaczył wtedy czy nie ma wycieków, bo teraz ciężko będzie stwierdzić czy cieknie pod głowicą czy po prostu silnik jest tak uwalony od oleju który kiedyś spod pokrywy zaworów wyciekał. Ja powiem szczerze że u nas silnik wyglądał podobnie jak się rozleciała uszczelka pod pokrywą zaworów, po wymianie uszczelki wymyłem cały silnik, i prawie rok jeździli rodzice (zrobił jakieś 12 tyś w tym czasie), silnik był czysty.

co do samych wycieków, jeszcze warto sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów, no i może być już wyjechany simering pod kołem zamachowym albo na wałku skrzyni biegów, tamtędy też może olej uciekać i wtedy masz mokro pomiędzy skrzynią biegów a silnikiem, na skrzyni u dołu pojawiają się potem takie jakby zwisające kropelki oleju ;)

miska olejowa może się pocić ale nie powinno być tragedii po takim przebiegu

zobacz jeszcze za silnik od góry, jak na kolektorze wdechowym w zagłębieniach będzie czarno (ślady po wypalonym oleju) to już wiesz ze to puszczała uszczelka pod pokrywą zaworów

a co do samego seja, widzę kolorek identyczny jak nasza 900 miała :hyhy:

Wieczorny - Wto Lut 23, 2010 06:35

czerwone są najszybsze ;)

dzięki!

napisz mi tylko jeszcze gdzie ja znajdę ten kolektor wydechowy, i w jaki sposób sprawdzić olej w skrzyni biegów?

a resztą się zajmę.

sebek - Wto Lut 23, 2010 10:01

kolektor wydechowy masz z tyłu, między silnikiem a ścianą dzielącą silnik od kabiny , popatrzysz od góry, jak w tych zagłębieniach na nim będą czarne ślady to znaczy że lała wcześniej ta uszczelka, no chyba ze ktoś bardzo dobrze to oczyścił (w co wątpię bo trochę upierdliwy dostęp tam jest), możesz zrobić zdjęcie, co do skrzyni są tam korki, jeden spustowy na dole a drugi wlewowy tak mniej więcej w połowie skrzyni, jak znajdę ten PDF o seju to ci podeślę to sobie to sprawdzisz bo tam ładnie wszystko na zdjęciach jest pokazane ;)
Wieczorny - Sro Lut 24, 2010 07:15

dzięki.

dostałem jeszcze dwa info. że może to być:

1. uszczelniacz wału;
2. dziurawy lub nieszczelny wąż.

a gdzie wy jeździliście ze swoim SC?

sebek - Sro Lut 24, 2010 09:16

ja naszego SC robiłem sam, to takie moje hobby od 5 roku życia kiedy mnie ojciec zabrał do garażu jak składał malucha z części, tylko ze obecnie z powodu studiów mam mało czasu, w punciaku muszę też tą uszczelkę pod pokrywą zrobić bo cieknie (w ciągu roku czasu zrobił już ponad 20 tysi jako trzeci samochód ;) ), w wakacje czeka mnie wymiana rozrządu w SC 1100, do tego gumy w lewym wahaczu przednim w punciaku i prawy tylny w seju, ehh kiedy ja to porobię :looka:

jakbyś chciał dobry warsztat to znam w ?aziskach (jakiś 30km od Gliwic), umawiasz się z gościem na dany dzień, rano przywozisz samochód i na daną godzinę jest zrobiony ewentualnie jak to grubsza sprawa to za zwyczaj na następny dzień, gość jest rzeczowy i nie zdziera jak nie wiadomo za co

Wieczorny - Sro Lut 24, 2010 11:02

możesz mi podrzucić nr do tego faceta na PW?

a znasz może coś wartego uwagi w gliwicach?

sebek - Sro Lut 24, 2010 12:46

w Gliwicach, hmmm może by się znalazła taka osoba, pogadam i dam znać

co do Pana z ?azisk to najprędzej w piątek będę mógł dać znać bo mam wizytówkę w domu ;)

Wieczorny - Sro Lut 24, 2010 13:05

ok, jeszcze raz dzięki!!
paweluciek - Czw Lut 25, 2010 23:05

a jakby ktos chcial podpiac swoje autko pod kompa to zapraszam jakis czas temu nabylem nr 505 261 765
sebek - Sob Lut 27, 2010 17:48

no więc tak, znajomy z Gliwic nie ma czasu bo nawet w pracy się nie wyrabia i zostaje po godzinach, natomiast namiary na Pana z ?azisk poszły na PW
Deszcz - Sob Mar 27, 2010 18:08

Szukam kogoś kto naprawia radia samochodowe.
W moim odbiorniku zrobiło się zwarcie na płytce i niestety radio milczy.
Jeśli macie jakieś namiary, proszę o pomoc :)

vkimi - Pią Kwi 16, 2010 22:32

na bł. czesława jest serwis rtv, kiedyś tam takie rzeczy robili, przypuszczam, że z tego nie zrezygnowali
Deszcz - Pon Kwi 26, 2010 19:56

vkimi napisał/a:
na bł. czesława jest serwis rtv, kiedyś tam takie rzeczy robili, przypuszczam, że z tego nie zrezygnowali

Byłem i na Błogosławionego Czesłąwa i na Dubois i na Wyszyńskiego, ale niestety nie mięli takiego podłączenia zasilania (firmowe radio Hondy) - zrezygnowałem i kupiłem jakieś proste radio ;)

vkimi - Pon Kwi 26, 2010 20:44

to dziwne, bo mieli np do radia z volvo z 93 roku
Deszcz - Pią Cze 25, 2010 21:42

Tym razem szukam serwisu (oczywiście nie wliczając Serwisu Hondy) gdzie naprawiają elektronikę lub układ poduszki powietrznej SRS.
Rano wsiadłem do samochodu i nagle nie gaśnie mi kontrolka SRS, a nigdzie dzień wcześniej nie uderzyłem. Po podłączeniu do komputera pokazuje jakieś dziwne błędy które nie Panu w Hondzie trudno było rozszyfrować.
Proszę o namiary jeśli Ktoś zna serwis zajmujący się układem poduszki powietrznej / elektroniką.

sebek - Sob Cze 26, 2010 00:04

Zadaj to pytanie na

w w w roverki, p l

wiele pokrewieństwa mają z Hondą, pewnie tam otrzymasz odpowiedź gdzie jakis godny polecenia serwis jest w okolicy ;)

krystian - Sob Cze 26, 2010 00:58

Deszcz napisał/a:
Rano wsiadłem do samochodu i nagle nie gaśnie mi kontrolka SRS, a nigdzie dzień wcześniej nie uderzyłem
odlacz akumulator na minimum 15 minut. Sprawdz bezpieczniki, moze ktorys od poduszek sie przepalil.
jan - Sob Cze 26, 2010 16:32

Sprawdź kostki po siedzeniami od instalacji napinaczy pasów.
p4cz3k - Pon Lip 19, 2010 20:51

podpisuje sie pod tematem :)

ma ktos pomysl gdzie moglbym odstawic moj nowy nabytek - tak zeby dowiedziec sie co w najblizszym czasie mam zrobic - co mialem zrobic juz wczoraj - i w porfelu zostanie mi cos oprocz powietrza ?:P

mowa o punto 1995 1108 cm3

Deszcz - Wto Lis 02, 2010 08:07

Znacie jakiegoś elektryka/mechanika, który wymieniłby mi wiązkę przewodów i komputer z SRS?
Samochód: Honda Civic 1998

Chętnych do wymiany wiązki przewodów znalazłem, ale komputerem nie chcą się zajmować

sebek - Wto Lis 02, 2010 08:20

z tego co się orientuję to masz immo , stąd ta niechęć do wymiany kompa, trzeba będzie trochę przeprogramować a w to już nie każdy się bawi ;)

pamiętam jakie jaja u mnie były po wymianie silnika na większy, musiałem zmieniać koło zamachowe bo miało podziałkę pod immo a mój komp to była wersja bez

Arex30 - Wto Lis 02, 2010 08:51

Deszcz, zapytaj na Jagiellońskiej w Vectorze
Otori - Sro Gru 29, 2010 13:43

podbijam temat
Proszę o polecenie dobrego, niedrogiego mechanika samochodowego w celu wymiany wahaczy.

Deszcz - Sob Mar 19, 2011 22:44

Wracam, żeby pochwalić się, że udało się naprawić system SRS w mojej Hondzie :)
Uszkodzona okazała się taśma SRS po kierownicą. Kupiłem używaną na Allegro za 65 zł,
a wymienili mi ja w serwisie "Auto-Parts" na Dworcowej 50. Kontrolka SRS zgasła i wszystko działa.
Dziękuję wszystkim za chęć pomocy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group