Poprzedni temat «» Następny temat
hamowanie
Autor Wiadomość
Bogna 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 11:26     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
Major napisał/a:
Bogna, ewentualnie wciskasz jeszcze hamulec zeby na zbyt wysokich obrotach nie zwalniac auta, bo zatrzesz silnik.
myslalam, ze to oczywiste;) tzn z tym hamulcem..

hmm o dodawaniu gazu przed redukcja nie slyszalam... ja w sumie najwiecej na lzuie ejzdze po meiscie.. najpierw ewentualna redukcja a pozniej loooz.. i tak dojezdzam do skrzyzowania po czym zapala sie zielone.. a ja wbijam bieg i ajde dalej:Dbez zatrzymywania sie...
Profil
PW Email Cytuj
nemo1125 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 11:45     



Dołączył: 12 Paź 2006
Skąd: Zabrze
Bogna napisał/a:
najwiecej na lzuie ejzdze
nieładnie ;)
Profil
PW Email Cytuj
Bot 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 12:59     



Imię: Mjeetek
Dołączył: 29 Paź 2005
Skąd: z Marsa
Bogna napisał/a:
dodawaniu gazu przed redukcja nie slyszalam..

Chyba nie uczą na kursie prawa jazdy ale spytaj zawodowych kierowców.
Profil
PW Email Cytuj
Bogna 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 13:10     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
hehe ok... popytam:D albo nie spytam a sama sie przekonam jak bede gdzies ejchac;p tak bedzie chyba najlepiej;p no ale podczas normalnej jazdy np moja matka szarpie przy zwyklej zmianie biegow i to strasznie;p wiec szarpniecie przy redukcji jest prawie niezauwazalne;)
Profil
PW Email Cytuj
Grabarz 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 18:11     



Imię: Jak wyżej ;)
Dołączył: 06 Mar 2007
Skąd: Gliwice
Chyba dzisiaj się rozgrzały oponki albo coś....bo jak zahamowałem przed światłami kościuszki/nowy świat to przejechałem na pisku jakieś 10m :przestraszony: aż się ludzie obejrzeli. Myślałem, że tylko w zimie trzeba uważać :P
Ps.Na szczęście wyrobiłem przed pasami
Profil
PW Email Cytuj
Bogna 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 21:53     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
hahaha ladnie.. a mi na rondzie kolo centralnego znowu cos piszczalo w prawym kole;/ jest tak od dawna.. i dzieje sie tak przy skrecaniu... no mzoe nie wtedy kiedy moja mama jedzie i w zakret czy cokolwiek wchodzi z jedynki wrecz...
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 22:20     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
Major napisał/a:
a co nie zatrze sie tak silnika?


jeżeli układ smarowania masz sprawny i odpowiedni poziom oleju gwarantuję, że takie ryzyko nie istnieje,

khaman napisał/a:
Dojeżdżając np do skrzyżowania widzisz, że zmienia się na czerwone a jeszcze masz kawałek do przejechania. Puszczasz zupełnie gaz, samochód zwalnia.......

i tutaj bym zakończył,


to o czym piszesz później (redukcja z miedzygazem lub przygazowaniem -różnie to zwą) ma zastosowanie bardziej podczas jazdy z górki kiedy widzisz ,że mimo puszczonego pedału gazu auto nadal przyspiesza,wówczas redukujesz bieg na nizszy i kontrolujesz jazdę, w razie potrzeby ponownie redukujesz.
Z drugiej strony w samochodach osobowych stosowanie miedzygazu jest w zasadzie niepotrzebne- wystarczy deko wolniej puścić sprzęgło i żadnego szarpniecia nie bedzie. Bardziej wskazane jest w przypadku duzych silników napedzajacych samochody ciężarowe gdzie bezwładność wirujących elementów układu napedowego jest nieprównywalnie wieksza niz w przypadku osobówek
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 22:25     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
Grabarz napisał/a:
Chyba dzisiaj się rozgrzały oponki albo coś....bo jak zahamowałem przed światłami kościuszki/nowy świat to przejechałem na pisku jakieś 10m aż się ludzie obejrzeli


to coś, to moze poprostu zbyt duza prędkość
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 22:32     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
khaman napisał/a:
Bogna napisał/a:
dodawaniu gazu przed redukcja nie slyszalam..

Chyba nie uczą na kursie prawa jazdy ale spytaj zawodowych kierowców.


na kursie na kat B na 100% nie ucza, bo jak wczesniej juz napisałem w osobówkach stosowanie miedzygazu jest w zasadzie niepotrzebne, a z drugiej strony jest to powiedzmy juz deko wyzsza szkoła jazdy
Profil
PW Email Cytuj
veronica 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 22:50     



Imię: Weronika
Dołączyła: 19 Mar 2007
Skąd: Gliwice
khaman, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź ;)
Profil
PW Email Cytuj
nemo1125 
Wysłany: Sro Lip 18, 2007 23:55     



Dołączył: 12 Paź 2006
Skąd: Zabrze
jan napisał/a:
jest to powiedzmy juz deko wyzsza szkoła jazdy
ale tylko deko ;)
Profil
PW Email Cytuj
Bot 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 08:34     



Imię: Mjeetek
Dołączył: 29 Paź 2005
Skąd: z Marsa
jan napisał/a:
Z drugiej strony w samochodach osobowych stosowanie miedzygazu jest w zasadzie niepotrzebne- wystarczy deko wolniej puścić sprzęgło i żadnego szarpniecia nie bedzie. Bardziej wskazane jest w przypadku duzych silników napedzajacych samochody ciężarowe gdzie bezwładność wirujących elementów układu napedowego jest nieprównywalnie wieksza niz w przypadku osobówek

jan, nie do końca prawda, tu akurat nie chodzi o bezwładność ale różnicę obrotów silnika a kół. Owszem szarpnięcia nie będzie może jak się się zrobi idealnie (jednak prościej zrobić małą przygazówkę) ale na pewno sprzęgło się bardziej zużywa i zanim ktoś się nauczy redukować bez szarpnięc może upłynąć wiele wody ;)
Profil
PW Email Cytuj
Bogna 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 09:29     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
eee Ciii nie znacie sie.. w nasyzm 7 letnim prawie ticu sprzeglo dziala;p a mamuska sprzeglo dusi zawsze!tj przy leciutkim przyhamowaniu itp itd.. najpierw idzie sprzeglo pozniej hamulec... ;/ ZAWSZE! ehh ja na tym aucie sie ejzdzic uczylam z poczatku.. pzoniej na swoim.. a teraz znowu tym czyms jezdze.. no ale sprzegla nie dusze ebz potrzeby;)
Profil
PW Email Cytuj
Bot 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 12:24     



Imię: Mjeetek
Dołączył: 29 Paź 2005
Skąd: z Marsa
Bogna napisał/a:
a mamuska sprzeglo dusi zawsze!tj przy leciutkim przyhamowaniu itp itd.. najpierw idzie sprzeglo pozniej hamulec...

No to raczej ściera hamulce a nie sprzęgło ;)
Profil
PW Email Cytuj
Bogna 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 13:05     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
hmm no ale sprzeglo idzie czasem hmm jakies 30 sek przed polozeniem nogi na hamulec w jej wykonaniu... do tego ejst trzymane sprzeglo na zakretach.. jakby mogla je psucic.. a ona trzyma do konca caly zcas;/
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 19:24     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
Bogna napisał/a:
do tego ejst trzymane sprzeglo na zakretach


hm, ciekawe która to szkoła jazdy tak uczy...... :zalamany:
Profil
PW Email Cytuj
Bogna 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 20:22     



Dołączyła: 21 Sty 2007
Skąd: Gliwice
hmm nie wiem bo ta skzola jazdy byla jakies 22 lata temu;p pozniej 12 lat jakiejs przerwy.. nastepnie przyjmowanie krytyki odemnie, a pozniej z kolei blagania wrecz zbeym ja gdzies dalej wozila pzoa miasto bo sie boi;p teraz jeszzce dochdozi slepota.. i wciskanie gazu i w ostatniej chwili zauwazenie, ze aute przed nia stoi bo jets czerwone swiatlo;/ itp itd..
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 20:31     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
khaman napisał/a:
jan, nie do końca prawda

Twoje zdanie z którym ja sie nie zgadzam.

Ale jezeli juz podjelismy dyskusje w tym temacie pozwolisz ,że zapytam:
khaman napisał/a:
nie chodzi o bezwładność ale różnicę obrotów silnika a kół.

-które koła masz na mysli-w samochodzie jest ich sporo.

-który z silników - mały w osobówce czy tez duzy w cięzarowym (podział taki bardzo uogólniony) łatwiej będzie zakrecić korbą i dlaczego (w starszych co niektórych modelach była taka mozliwośc,obecnie niemozliwe gdyz brak takich rozwiazań technicznych)

khaman napisał/a:
szarpnięcia nie będzie może jak się się zrobi idealnie

powiem tak - praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka i w którymś momencie bedzie powiedzmy idealnie
khaman napisał/a:
prościej zrobić małą przygazówkę


no własnie, wyjasnij przysłowiowemu Kowalskiemu co to jest mała przygazówka, jak mozna okreslic czy jest dobra czy tez zła, kiedy powinna byc większa, a kiedy mniejsza, w którym momencie powinno sie to zrobic, co to jest podwójne wysprzeglanie itd

khaman napisał/a:
zanim ktoś się nauczy redukować bez szarpnięc może upłynąć wiele wody

no cóz , wszystkiego niestety trzeba sie nauczyc, i tak jak z przyswajaniem wiedzy jednemu przychodzi to bez problemu inny musi czasami poswięcic sporo czasu
Profil
PW Email Cytuj
jan 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 20:46     



Dołączył: 07 Paź 2004
Skąd: Zatorze lub Trynek
Bogna napisał/a:
ta skzola jazdy byla jakies 22 lata temu;p pozniej 12 lat jakiejs przerwy


no cóz,ja pierwsze szlify robiłem w 1982 roku co daje jeszcze wiekszy dystans,
przerwy równiez jakies były ale napewno nie było to 12 lat, z tym,że na kat B nie zakończyłem i zrobiłem ich nieco wiecej, słów krytyki czy tez pouczeń nigdy sie nie wstydziłem tylko za kazdym razem wszelkie błedy starałem sie naprawiać i stosowac zalecenia bardziej doswiadczonych :)
Profil
PW Email Cytuj
Bot 
Wysłany: Czw Lip 19, 2007 21:22     



Imię: Mjeetek
Dołączył: 29 Paź 2005
Skąd: z Marsa
jan napisał/a:
khaman napisał/a:
jan, nie do końca prawda

Twoje zdanie z którym ja sie nie zgadzam

Przecież nie musisz ;) choć nie napisałeś logicznie dlaczego...
jan napisał/a:
khaman napisał/a:
nie chodzi o bezwładność ale różnicę obrotów silnika a kół.

-które koła masz na mysli-w samochodzie jest ich sporo.

-który z silników - mały w osobówce czy tez duzy w cięzarowym (podział taki bardzo uogólniony) łatwiej będzie zakrecić korbą i dlaczego (w starszych co niektórych modelach była taka mozliwośc,obecnie niemozliwe gdyz brak takich rozwiazań technicznych)

ad 1. oczywiście że zapasowe
ad. 2. spalinowy

jan napisał/a:
khaman napisał/a:
szarpnięcia nie będzie może jak się się zrobi idealnie

powiem tak - praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka i w którymś momencie bedzie powiedzmy idealnie

No tu się zgodzie, ale bierz poprawkę na:
Cytat:
proszę o instrukcje dla blondynki jak się hamuje silnikiem ?

Wyjasniłem wyżej Pani Kowalskiej :]
jan napisał/a:
no cóż,ja pierwsze szlify robiłem w 1982 roku

Cóż ja 10 lat później zrobiłem, więc niedoświadczony jestem i co ja wiem o przygazówkach i samochodach z 1982 ;)
Profil
PW Email Cytuj
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Themes: junFresh & Silk icon

Akcje Charytatywne - Pomogliśmy

Zbiórka dla Domu Dziecka nr 3 w Gliwicach

Sprzęt dla Kliniki Patologii Noworodka w Zabrzu

Zbiórka dla Domu Samotnej Matki w Gliwicach

Zbiórka dla Hospicjum w Gliwicach






Ważne wydarzenia

I Urodziny Forum
II Urodziny Forum
III Urodziny Forum
IV Urodziny Forum
V Urodziny Forum


Jestem w Katalogu Ciekawych Stron - Zapraszamy!
Wyróżnienia
ForumGliwice.com - GWIAZDOR


Objeliśmy patronat Medialny nad:

- Adriatic Express 2006
- Gliwickie Spotkania Dobrych Dusz 2006
- II Gliwicki Piknik Lotniczy 2006
- Biotechnology - the next GENEration 2007
- WOŚP-Gliwice 2008