Przesunięty przez: Frycek Wto Wrz 05, 2006 21:07 |
Opony ... |
Autor |
Wiadomość |
Frycek
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 15:38
|
Zaproszone osoby: 1
Imię: Mariusz
Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Zabrze-Gliwice
|
krystian napisał/a: | polonez jest tylno napedowy. nie wazne ze tych koni ma tam malutko. ale tyl naped i zima......niestety |
chyba sam nie wiesz co piszesz....czytajac twoje wypowiedzi odnosnie motoryzacji...sorki ale nie pisz takich glupot ,jak polonez i tylni naped albo spuszczenie powietrza z opon zima |
|
|
|
|
krystian
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 15:44
|
Dołączył: 05 Wrz 2005 Skąd: Gliwice
|
hehehe widze ze jestes znawca i twierdzisz ze polonez ma naped na przod. hehehehehehehe nie no sorki moj blad......polonez ma naped na kolo zapasowe ktore ma nie w bagazniku tylko pod maska:P poza tym nie mow czegos o czym nie masz pojecia. jak widac nigdy nie jezdziles ze spuszczonym powietrzemn w oponie wiec nei wiem o czym mowa |
|
|
|
|
Aither
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 15:44
|
Smoczyca
Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005 Skąd: Grottgera
|
to nie ma teraz i tak znaczenia... trzeba uwazaz obojetnie czy to przedni naped czy tylni... uwazac trzeba jednakowo |
|
|
|
|
Frycek
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 15:46
|
Zaproszone osoby: 1
Imię: Mariusz
Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Zabrze-Gliwice
|
krystian napisał/a: | hehehe widze ze jestes znawca i twierdzisz ze polonez ma naped na przod. |
troche zle mnie zrozumiales.....
oczywiscie ze polonez ma napewd na tyl (sam mialem poloneza ) sam tez jestem zalozycielem klubu Fso Car Team . zapraszam w w w fct.xip, p l do zaczerpniecia infomracji.
w tej chwili w klubie jest zaloba do dnia pogrzebu :( |
Ostatnio zmieniony przez Frycek Sro Lis 23, 2005 15:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krystian
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 15:48
|
Dołączył: 05 Wrz 2005 Skąd: Gliwice
|
dobrze cie zle zrozumialem tylko lubie lapac za slowa:P |
|
|
|
|
Mariusz
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 20:45
|
Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004 Skąd: Gliwice
|
Krystian ma chyba jednak rację co do tylnego napędu z zimie (sam miałem okazję przekonać się na torze w Wyrazowie k. Częstochowy).
A spuszczanie powietrza z opon ... nie próbowałem ... :) |
|
|
|
|
kobi
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 20:51
|
Imię: Bożydar :]
Dołączył: 31 Lip 2005 Skąd: G-ce
|
Niby co ma na celu spuszczenie powietrza z opon? :niepewny: |
|
|
|
|
Aither
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:14
|
Smoczyca
Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005 Skąd: Grottgera
|
chyba lepszej przyczepnosci opon... w koncu "wieksza" powierzchnia przylega do podloza... ale prawde mowiac nie widze w tym sensu... chyba ze sie nie znam ;) |
|
|
|
|
ziutek997
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:19
|
Dołączył: 25 Cze 2005 Skąd: Obrońców Pokoju
|
Aither akurat na lozdzie sprawdza sie to w drógą stronę...
spójż np. na koła podczas wyśćigów WRC.... na rajdzie szwecji koła mają szerokość podobną jak w motorze :) |
|
|
|
|
Aither
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:22
|
Smoczyca
Zaproszone osoby: 1
Dołączyła: 24 Lut 2005 Skąd: Grottgera
|
:zdziwko: no ale istnieje wieksze prawdopodobienstwo ze ciensze opony szybciej sie "poslizgna" niz cos szerszego... nie ? :/ |
|
|
|
|
Mariusz
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:24
|
Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004 Skąd: Gliwice
|
kobi napisał/a: | Niby co ma na celu spuszczenie powietrza z opon? :niepewny: |
Bezpieczniejsza jazda na flekach niż na nabitych oponach. Wtedy Cię tak nie ślizga ... |
|
|
|
|
frohike
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:27
|
Dołączył: 21 Lis 2004 Skąd: Gliwice
|
gdyby szresza opona zapewniala lepsza jazde to opony zimowe bylyby szerokimi oponami a nie sa wiec chyba ciensza lepiej sobie radzi w zime
jak dla mnie proste |
|
|
|
|
ziutek997
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:29
|
Dołączył: 25 Cze 2005 Skąd: Obrońców Pokoju
|
frohike masz arcję... opona szeroka trzyma się dobrze równej i czystej drogi....
gdy te warunki nie są spełnione działanie jest odwrotne... |
|
|
|
|
krystian
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:33
|
Dołączył: 05 Wrz 2005 Skąd: Gliwice
|
szeroka opona jest dobra na suchy asfalt. a waskie zimowki stosuja do tego zeby sie wbijaly w snieg. bo szeroie by sie slizgaly zbyt duza powierzchnie maja. spuszczenie powietrza z opony letniej w okresie zimowym moim zdaniem daje lepsze skutki niz sama opona zimowa. oczywiscie na sniegu lepsza jest zimowka. ale ile my mamy tego snego w mastach. a dlatego to mowie bo zimowka jest zbyt miekka i na mokrym asfalcie sie po prostu slizga |
|
|
|
|
frohike
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:39
|
Dołączył: 21 Lis 2004 Skąd: Gliwice
|
krystian, nie obraz sie ale gowno sie na tym znasz
opona aby dobrze dzialala nie moze byc twarda a guma w letnich oponach za bardzo twardnieje i dlatego uzywa sie innej gumy w oponach zimowych
a wogole jak ty to robisz ze tylko po miastach jezdzisz w zime
jadac chocby do jakiegokolwiek miasta ciezko wybrac trase ktora zawsze bedzie prowadzila przez miasta
osobiscie najwiecej kilometrow robie poza miastem na trasach |
|
|
|
|
kobi
Wysłany: Sro Lis 23, 2005 21:47
|
Imię: Bożydar :]
Dołączył: 31 Lip 2005 Skąd: G-ce
|
ziutek997 napisał/a: | Aither akurat na lozdzie sprawdza sie to w drógą stronę...
spójż np. na koła podczas wyśćigów WRC.... na rajdzie szwecji koła mają szerokość podobną jak w motorze :) |
Dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :D Chodzi mi o WRC ;)
krystian napisał/a: | ale ile my mamy tego snego w mastach |
A ile my mamy czarnego asfaltu gdy pada śnieg? :niepewny:
Cytat: | opona aby dobrze dzialala nie moze byc twarda a guma w letnich oponach za bardzo twardnieje i dlatego uzywa sie innej gumy w oponach zimowych |
Dokładnie. Podstawową różnicą jest nie bieżnik, ale skład chemiczny opony :P |
|
|
|
|
Mariusz
Wysłany: Czw Lis 24, 2005 16:18
|
Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004 Skąd: Gliwice
|
frohike napisał/a: | krystian, nie obraz sie ale gowno sie na tym znasz |
Teee ... już jednego użytkownika z tego forum nam wypędziłeś ... dalej kombinujesz ? :zly:
Hamuj język ... dobrze radze :zly: |
|
|
|
|
krystian
Wysłany: Czw Lis 24, 2005 17:47
|
Dołączył: 05 Wrz 2005 Skąd: Gliwice
|
powodzenia zycze osobiom ktore w taka pogode jak mamy dzisiaj wyjada na zimowce, jestem sklonny sie zalozyc ze koles na letnich oponnach ma lepsza przyczepnosc niz wy. skumajcie w koncu ze opona zimowa jest za miekka. jej lamele sie rozchodza i sie po porst slizgaja. zimowka nadaje sie tylko i wylacznie na snieg. na wodzie jest za miekka, na lodzie...zadna opona nie jest dobra wiec nie ma co mowic. nie mowie zeby nie uzywac zimowek. mowie tylko ze jak ktos nie ma zimowke to ne ma co plakac z tego powodu. ja jezdzialem 2 lata z rzedu na zimowkach i szczerze mowiac w tym roku nie zakladam bo nie odczuwam takiej potrzeby. jezdzac na zimowce w taka pogode jak mamy obecnie nie zauwazam zadnej roznicy. a sniegu u nas na ulicach nawet gdy pada jest jak na lekarstwo. bo albo sie rozjedzi albo sie ugniecie. |
|
|
|
|
krystian
Wysłany: Czw Lis 24, 2005 17:49
|
Dołączył: 05 Wrz 2005 Skąd: Gliwice
|
frohike jak kiedys bedziesz mial swoje auto w ktorym bedziesz cos robil dla czystej przyjemnosci to zrozumiesz ze jednak niektorzy maja wieksze pojecie o motoryzacji niz ty. poki co wsiadaj do swojego rodzinnego pojazdu i nie udzielaj sie. bez obrazy oczywiscie |
|
|
|
|
Frycek
Wysłany: Czw Lis 24, 2005 18:01
|
Zaproszone osoby: 1
Imię: Mariusz
Dołączył: 25 Maj 2004 Skąd: Zabrze-Gliwice
|
Krystian - zauwaz ze opona letnia w temperaturze minusowej twardnieje ,opona zimowa ma taki sklad aby byla mieka i trzymala sie jedni.To tak jakbys wzial kule metalowa i z puchu.
kula metalowa podczas "hamowania" bedzie sie slizgac na drodze natomiast jak bedziesz "hamowa" puchowa bedzie wbijac sie w ziemie i hamowac.
Oczywiscie zakladajac ze klula metalowac to letnia opona a z puchu to zmimowka. |
|
|
|
|
|