Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Frycek
Wto Wrz 05, 2006 21:07
Pielęgnacja auta.
Autor Wiadomość
voyteck 
Wysłany: Wto Kwi 04, 2006 13:42     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
ThomekE30 napisał/a:
aaa beema bardzo wrażliwa na wymiane oleju w silniku


hmm ........ a to niby dlaczego taka wrażliwa ? bo nie zauważyłem ???
Profil
PW Email Cytuj
ThomekE30 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 06:11     



Dołączył: 19 Mar 2006
Skąd: Callifornia
zresztą równiez wiele aut jest wrażliwych.... zużyty olej ma tendencje do zapiekania się w kanalikach, znaczy w rurkach nad wałkiem rozrządu, które dbają o jego / ich smarowanie i wtedy wałek / wałki nie mają już takiego smarowania..... raz, drugi, trzeci a potem słychać dziwne "tyk tyk tyk tyk" , a beemie ubędzie mocy :P
powodzenia.... może w koncu zauważysz.... a mineralny olej BP Visco 2000 w tesco kosztuje 46 zł więc ja nie wiem nad czym ty się zastanawiasz z tą wymiana oleju ?:>
Profil
PW www Cytuj
krystian 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 09:40     


Dołączył: 05 Wrz 2005
Skąd: Gliwice
te "tyk tyk tyk" to twoje popychacze zaworow, ktore palujesz przy kazdym paleniu gumy. niestety silnik 1,6 to nie jest 2,8...
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 09:42     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
ThomekE30, Tak źle nie ma - nie jestem idiotą :) Do inspekcji i do oil service jeszcze została jedna kreska na liczniku a chyba i tak nie ma 10tys na tym oleju.
Ale minerala raczej lac nie będe - może pół syntetyk .
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 09:43     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
krystian napisał/a:
te "tyk tyk tyk" to twoje popychacze zaworow, ktore palujesz przy kazdym paleniu gumy. niestety silnik 1,6 to nie jest 2,8...

Hehehe no 1.6 i 1.8 w e30 - motory m40 to rozwiazanie popychaczy i smarowanie wałka miały dość kiepskie . Jak był miał 100 głowic do M40 to bym je sprzedał i pewnie dla 101 klienta by zabrakło .
Profil
PW Email Cytuj
Mariusz 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 12:01     



Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004
Skąd: Gliwice
Jak będę kupować BMW to mi Voyteck pomożesz, co ? ;-)
Profil
PW Email Cytuj
ThomekE30 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 14:57     



Dołączył: 19 Mar 2006
Skąd: Callifornia
"te "tyk tyk tyk" to twoje popychacze zaworow" a gówno prawda !! ja nie mam problemów ze smarowaniem.... ale skoro nie słyszałeś beemy z wyjeeeeb.... wałkiem rozrządu to proszę Cie nie pouczaj mnie.... jak to mówią nie ucz ojca dzieci robić.... a swoją drogą jakbym pisał o popychaczach to bnym pisał "dup dup dup", a przy zurzytym wałku jest "tyk tyk tyk"..... a Ty Voyteck jedź do rajchu i kup sobie 100 głowic do M40 !! u mnie hydraulik się czasem odezwiem, ale to nie ma bidy !! jedź kupuj i sprzedawaj w Polsce.... ale na złom na kila na alu!! bo sprzedałbyś conajwyżej kilka sztuk.... tyle czasu już jeżdżę z M40 pod machą, a wy mi się tu chcecie wymądrzać, bo w gazecie napisali ?
Profil
PW www Cytuj
krystian 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 15:18     


Dołączył: 05 Wrz 2005
Skąd: Gliwice
ThomekE30, gdzie kupujesz czesci do swojej bmw??
Profil
PW Email Cytuj
Mariusz 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 16:16     



Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004
Skąd: Gliwice
U dilera ;)
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 18:16     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
ThomekE30, Sprzedaje czesci o 4 lat i troche sprzedałem wałków rozrządu , popychaczy i głowic do M40 - To gówno nie motor - Motory BMW zaczynają sie od 6 cylindrów . Tak było , jest i bedzie .
Wiesz jak mówia o E36/E30 z 4 cyl silnikiem - To ta wersja gdzie otwierasz maske i miedzy chłodniacą a motorem widzisz trawe :P .
Olewam co napisali w gazecie , nawet nie mam czasu czytac . To co mówie wiem z praktyki .
M40 ma dupiate smarowanie góry silnika , nawet niektóre warszaty powiekszaja otwory w tym przewodzie ktory jest pod deklem zaworowym - nad wałkiem .
Profil
PW Email Cytuj
ThomekE30 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 19:29     



Dołączył: 19 Mar 2006
Skąd: Callifornia
ok ok tylko moja ma najechane 280 tys i czasem na zimnym silniku jakis hydraulik się odezwie ? co Ty na to ?:> może i były wadliwe, ale moja wadliwa nie jest...... nie boje się .... mogę z chęcią stanąć z 6 garami (2.0) już jedno 2.0 z Zabrza złoiłem :/ co? szczena opada ?:> a mój komin maskuje 4 cylindry.... a części kupuje z allegro.... hm znaczy częściii.... narazie kupiłem tylko skrzynie biegów, bo nic innego nie dolegało mojej becie....
Profil
PW www Cytuj
ThomekE30 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 19:31     



Dołączył: 19 Mar 2006
Skąd: Callifornia
a pochweal sie co masz w swojej E36 heh moze 1.8 is? jak tak to tez masz chu... a nie beeme?
Profil
PW www Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 19:50     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
ThomekE30, Oj nie mam 1.8is choc to niezły motor - 16 zaworów i lepsza kultura pracy . Brak paska rozrządu i w zamian tego łańcuch - czyli tak jak powinno w BMW byc .
A ja nigdy nie mialem 4 cyl beemki i nie zamierzam . Ta też nie jest 4 cyl .
Jak bede chcial miec 4 cyl auto to kupie sobie forda focusa albo fiata punto.
Profil
PW Email Cytuj
Mariusz 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 19:56     



Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004
Skąd: Gliwice
Hehehehe 1.8is ;)
A właśnie, co myślicie o 1.8 is w E30/E36 ? Mocniejszy motor, ale podobno i części droższe i szybciej się psują ... prawda li to ?
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 20:28     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
Mariusz, motor lepszy i mocniejszy niż M40 i wcale nie sa droższe czesci . Bo przykladowo rozrząd jest na łańcuchu a nie na pasku wiec wytrzymuje te 250-300 tys bez ingerencji a potem - cóż trzeba jakis napinacz , łyżwy i koła zebate + łańcuch wymienic - ale to dopiero jak zacznie dośc głośno pracowac . Chyba wiadomo ze motor jest lepszy bo juz 16 zaworowy - M42 potem delikatnie w 95roku zmienili i nazywał sie M44 .
Jak chcesz 4cyl to jedynie IS`a - to wg Mnie. Tylko z obserwacji ludzi którzy wpadaja po czesci , to ciezko o zdrową E30 IS . Jesli juz jest IS`a spoko- to ktos kupił i sam doprowadził ją do normalnosci . Powód - to jednak kilkunastoletnie auto a wiekszosc ludzi ma w (...) stan techniczny silnika. Póki pali jest OK , a potem wielkie zdziwienie ile trzeba wywalic na czesci , a wystarczylo za wczasu wymienic jakas pierdołe.
Profil
PW Email Cytuj
Mariusz 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 20:33     



Imię: Mariusz Damian
Dołączył: 05 Gru 2004
Skąd: Gliwice
Jak nie znajdę fajnej 2.0 to pomyślę nad 1.8 IS. Ale albo mi się wydaje albo IS były tylko w wersji 3d ? I kolor zazwyczaj czerwony ?;-)
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 20:36     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
Mariusz napisał/a:
Ale albo mi się wydaje albo IS były tylko w wersji 3d ? I kolor zazwyczaj czerwony ?;-)


Heheh nie wiem czy tylko czerwone - ale fakt - zazwyczaj czerwone są
Tak tylko w wersji 2 drzwiowej i tylko od 89r do 91r wiec za duzo tego niema
Profil
PW Email Cytuj
kobi 
Wysłany: Sro Kwi 05, 2006 22:17     



Imię: Bożydar :]
Dołączył: 31 Lip 2005
Skąd: G-ce
Nie wiem co to ma do tematu o pielęgnacji auta :P Może pszczółki założycie se nowy topik o bemkach? :P
:offtopic:
Profil
PW Email Cytuj
voyteck 
Wysłany: Czw Kwi 06, 2006 19:02     


Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Gliwice
kobi, Fakt :/ sorry .
A wiec co do tematu - Cabrioleta sie myje bardziej skomplikowanie niz inne auta .
Znaczy w sumie luz, można jechac na myjnie automatyczną i umyc jak inne auto , ale dobijajace jest zaciekanie szyb jesli jest za duzo wody na nich i otworzysz drzwi ( drzwi bez ramek ) niby jak w innych autach typu coupe ale plus dach szmaciany ktory łapie duzo wody - załamac sie mozna czasami .
Wogóle ostatnio doszedłem do wniosku ze to auto jest max nie funkcjonalne :P
Jest duży a w sumie wygodnie jadą tylko 2 osoby , te dwie z tyłu juz mniej wygodnie .
Bagażnik mniejszy nawet niz w coupe .
Silnik duzy i na spokojną jazde po miescie jest dobijace czasami bo moment obrotowy jest duzy i w sumie czasami nie czujesz czy jedziesz 40km/h na 2 bieg czy 4 bieg - nacisniesz gaz to i tak sie zbierze .
W niemczech na autostrady to rozumiem - 180km/h włanczasz tempomat i spalanie jest luźne wtedy i pali mało
Pali tez troche wiecej niz silnik 1.2litra na przyklad
Dni słonecznych i ciepłych na cabrio jest mało

ale ogólnie piepr... funkcjonalnosc :super: ma swój klimat i tyle w temacie
Profil
PW Email Cytuj
Major 
Wysłany: Pią Kwi 07, 2006 17:19     



Zaproszone osoby: 2
Dołączył: 19 Wrz 2005
Skąd: Londyn
Po zimie polecam:
Szczotke drucianą na lakier (zeby zedrzec brud z niego)
Deske z gwoździami, aby wyskrobać co nie co z bieżnika
I jakiś flamaster, żeby ewentualne rysy zaretuszować ;)
Profil
PW Email www Cytuj
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Themes: junFresh & Silk icon

Akcje Charytatywne - Pomogliśmy

Zbiórka dla Domu Dziecka nr 3 w Gliwicach

Sprzęt dla Kliniki Patologii Noworodka w Zabrzu

Zbiórka dla Domu Samotnej Matki w Gliwicach

Zbiórka dla Hospicjum w Gliwicach






Ważne wydarzenia

I Urodziny Forum
II Urodziny Forum
III Urodziny Forum
IV Urodziny Forum
V Urodziny Forum


Jestem w Katalogu Ciekawych Stron - Zapraszamy!
Wyróżnienia
ForumGliwice.com - GWIAZDOR


Objeliśmy patronat Medialny nad:

- Adriatic Express 2006
- Gliwickie Spotkania Dobrych Dusz 2006
- II Gliwicki Piknik Lotniczy 2006
- Biotechnology - the next GENEration 2007
- WOŚP-Gliwice 2008