Poprzedni temat «» Następny temat
Zygmunt Frankiewicz
Autor Wiadomość
trunks 
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:47     



Imię: Jakub Piotr Aleksander :]
Dołączył: 24 Maj 2005
Skąd: z nienacka
gratuluje zwycięzcy
Profil
PW Email Cytuj
Gmeras 
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 23:03     



Imię: Piotr
Dołączył: 02 Sty 2005
Skąd: Lotników
Jesli Frankiewicz wytrzyma do końca kadencji to będzie rekordzistom" :)
"Najdłużej urzędującym prezydentem w Polsce będzie Zygmunt Frankiewicz. Rządzi Gliwicami nieprzerwanie od 1993 roku. Zdetronizował Marka Kopela, sąsiada z Chorzowa, który rządził od 1991 roku, ale minimalnie przegrał drugą turę z Andrzejem Kotalą."
h t t p;//wybory.onet, p l/samorzadowe-2010/sondaze-i-wyniki/z-wyborow-wziete-czyli-10-najciekawszych-wyborczyc,2,4017062,aktualnosc.html
Profil
PW Email Cytuj
Andrzeju 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 07:30     


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lis 2010
Raczej wytrzyma kadencje bo musialby sie mocno narazic zeby bylo referendum i jeszcze miusialaby byc odpowiednia frekwencja by bylo skuteczne. Natomiast nie wiadomo czy bedzie chcial jeszcze kandydowac.
Profil
PW Email Cytuj
Dorotka 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 09:12     


Dołączyła: 25 Maj 2005
Skąd: ...
Karlus napisał/a:
każdy kto będzie protestował zotanie nazwany oszołomem jak to miało miejsce w przypadku tramwajów.
no bo to akurat był przykład oszołomstwa w czystej postaci - bez zapoznania się z analizami, dokumentami, bez merytorycznych argumentów czy propozycji rozwiązań - protestowanie dla samego protestowania - dokładnie tak jak cała działalność wielkiego stowarzyszenia "Gliwiczanie dla Gliwic".
Profil
PW Cytuj
Arex30 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 09:27     



Zaproszone osoby: 10
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 18 Lip 2006
Skąd: Gliwice
Dorotka, byc może sama akcja była nie do końca OK.
Ale likwidacja tramwaju nie do końca była przemyślana.
Takie odnoszę wrażenie.
Katowice inwestują w T, Bytom, Warszawa..... długo by wymieniać.
Po prostu twierdze że taka była najprostsza koncepcja.
Ca co by się stało gdyby tak ......
za 4 lata jest DTŚ a za 6lat.
Tramwajem dojeżdżasz do Podium, Stadionu Piasta, Sikornik, Waryńskiego, Kopernika....
W centrum jest brak parkingów.
Brak reprezentacyjnej starówki ( nie tylko Rynku ).....
przed tą kadencją stoi BARDZO TRUDNE ZADANIE ......
Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome swoich praw i możliwości DEMOKRATYCZNYCH.
Już nie wystarczy tylko liczenie kasy....
Profil
PW Email Cytuj
strazn1k 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 10:08     


Dołączył: 08 Wrz 2010
Tak i za taki tramwaj ile? 500 mln czy też miliard ? Już lepiej zbudować za tą kwotę lunapark z kilkoma rollcasterami..., których nie ma w Polsce. Koszt jednego 20 mln, a wagoniki wyglądałyby jak tramwaj ;p, wytrzęsłoby tak jak w prawdziwym....

Jesteście strasznie niezdecydowani, jedni piszą/mówią, że Gliwice są zarządzane jak firma i liczy się tylko kasa, nic dla ludzi.
Kiedy ma być budowane Podium, czy też powstał już Olimpijczyk, w których jak najbardziej ludzie będą przebywać to że drogą i pieniądze wyrzucane... wtedy pieniądze/koszty bardzo dobrze liczycie...
Ostatnio zmieniony przez strazn1k Wto Gru 07, 2010 10:14, w całości zmieniany 2 razy  
Profil
PW Email Cytuj
Dorotka 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 10:40     


Dołączyła: 25 Maj 2005
Skąd: ...
Arex30 napisał/a:
Katowice inwestują w T, Bytom, Warszawa..... długo by wymieniać

Arex30 napisał/a:
Ca co by się stało gdyby tak ...
Tramwajem dojeżdżasz do Podium, Stadionu Piasta, Sikornik, Waryńskiego, Kopernika....

Rozumiem - zgadzam się.

Tylko że, rozsądnie całkiem myśląc inwestowanie w nowe torowiska i tramwaje ma sens gdy biegną one osobnym, niezależnym od jezdni torem. Wtedy tramwaj jest rzeczywiście szybkim środkiem transportu, nie utyka w korkach razem z samochodami i autobusami. Budowanie torowiska na całej długości środkiem jezdni, po której poruszają się wszyscy inni uczestnicy ruchu nie ma raczej większego sensu ani nie jest bezpieczne. W starej linii przebiegu tramwaj jeździł tylko na krótkim odcinku osobnym torowiskiem wzdłuż ul. Chorzowskiej. W pozostałej części jeździł środkiem ulicy.

Pozostaje jeszcze kwestia kosztów reanimowania trupa jakim była gliwicka linia tramwajowa w tej postaci w jakiej funkcjonowała.

Oczywiście komunikacja miejska powinna rozwijać się w taki sposób, żeby wszędzie dało się nią szybko i wygodnie dojechać, ale akurat tramwaj tych warunków nie spełniał w moim przekonaniu.

Arex30 napisał/a:
Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome swoich praw i możliwości DEMOKRATYCZNYCH

I bardzo dobrze. Tylko w ramach tych praw społeczeństwo ma także dostęp do pełnej informacji. Wystarczy tylko z tej możliwości skorzystać i protestować czy też rozmawiać w oparciu o konkretne merytoryczne argumenty a nie emocje. Niestety koszty emocjonalnego a nie rozsądnego podejścia do tematu ponieśli wszyscy mieszkańcy miasta płacąc za zorganizowanie referendum, które doskonale wiemy jak się skończyło. Było warto? moim zdaniem - nie.
Profil
PW Cytuj
Andrzeju 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 11:36     


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lis 2010
No i wrocil temat tramwaju.
Jak dla mnie to tramwaj w wydaniu jakim funkcjonowal w Gliwicach dobrze ze zostal zlikwidowany. Bez wyrzucenia go ze Zwyciestwa ta nigdy by sie nie stala deptakiem a sadze ze akurat plan zrobienia deptaka od dworca pkp az po rynek jest planem dobrym, budujacym klimat miasta.
Natomiast pytanie jakie mozna sobie zadac to czy nie dalo sie tego tramwaju przelozyc - np tak by w okolicach chorzowskiej zjezdzal na dol i dolaczal sie do torowiska kolejowego i dalej jechal na kopernika, albo w okolicach fabryki drutu przechodzi w kierunku srednicowki. Byc moze tak bylo lepiej i ja do ZF nie mam zalu o to ze zlikwidowal tramwaj ale o to ze zrobil to w swoim stylu tzn nie informujac dlaczego likwiduje tramwaj i dlaczego nie buduje innego przebiegu trasy. Byc moze jego decyzja byla jak najbardziej sluszna, ale chyba jako mieszkancy mamy prawo znac jej uzasadnienie.
Jedno jest pewne - jak bysmy chcieli jako Gliwice miec tramwaj to najlepsza okazja ku temu juz minela, bo juz nie bedzie tak dobrych mozliwosci inwestycyjnych jak w buddzecie unijnym 2007-2013 kiedy to placimy tylko maly procent inwestycji.
Jeszcze jest tez opcja trolejbusow - tansze niz tramwaje a rownie niesmrodliwe. Do tego cichsze.
Profil
PW Email Cytuj
Dorotka 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 11:59     


Dołączyła: 25 Maj 2005
Skąd: ...
Andrzeju napisał/a:
Byc moze tak bylo lepiej i ja do ZF nie mam zalu o to ze zlikwidowal tramwaj ale o to ze zrobil to w swoim stylu tzn nie informujac dlaczego likwiduje tramwaj i dlaczego nie buduje innego przebiegu trasy


Andrzeju - ale w jaki sposób Frankiewicz ma informować mieszkańców miasta o tym co się w mieście dzieje (nie tylko o powodach likwidacji tramwaju). Informacje są dostępne na stronie internetowej urzędu, są dostępne na stronie internetowej Frankiewicza... nie bardzo rozumiem - powinien pisać na każdą okoliczność list otwarty do mieszkańców i roznosić go do skrzynek pocztowych? wywiesić ekran na gmachu budynku Urzędu i wyświetlać na nim informacje o tym co robi?

Jaka forma informacji byłaby tu najlepsza, żeby jak największa ilość zainteresowanych mieszkańców miasta miała do nich dostęp? może po prostu trzeba pomyśleć i zaproponować jakiś efektywny sposób komunikacji między prezydentem a Gliwiczanami.
Profil
PW Cytuj
Karlus 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 14:08     


Dołączył: 20 Maj 2010
strazn1k napisał/a:
Tak i za taki tramwaj ile? 500 mln czy też miliard ? Już lepiej zbudować za tą kwotę lunapark z kilkoma rollcasterami..., których nie ma w Polsce. Koszt jednego 20 mln, a wagoniki wyglądałyby jak tramwaj ;p, wytrzęsłoby tak jak w prawdziwym....

Jesteście strasznie niezdecydowani, jedni piszą/mówią, że Gliwice są zarządzane jak firma i liczy się tylko kasa, nic dla ludzi.
Kiedy ma być budowane Podium, czy też powstał już Olimpijczyk, w których jak najbardziej ludzie będą przebywać to że drogą i pieniądze wyrzucane... wtedy pieniądze/koszty bardzo dobrze liczycie...

Przecież nie cała sieć była do wymiany, niektóre odcinki były remontowane.
Co do Olimpijczyka, jest tam oddzielny basenik do ''rozgrzewki''?

Andrzej - w Chorzowie jest deptak po ktorym jeździ tramwaj co kilka minut, ulica Zwycięstwa jest o wiele szersza więc problemu by nie było.
Profil
PW Email Cytuj
strazn1k 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:01     


Dołączył: 08 Wrz 2010
Krakus chyba nie wiesz o czym piszesz. Sam remont to koszt około 200-350 mln w miejscu w których i tak zawsze tramwaje stałyby w korkach, ponieważ nie mają wydzielonej jezdni.

Koszty 500-1 miliard dotyczą nowych linii, o których ktoś inny wcześniej wspomniał. Za pewnie nie czytałeś tego, tylko chciałeś wrzucić swoje 5 groszy. Położenie torów przy już istniejących od pociągów, chyba do ?abęd czy też Kopernika to już koszty około 400 mln (tą liczbę strzelam, ale pamiętam że była astronomiczna). Jakie w takim razie musiałyby być koszty w bardziej zurbanizowanych miejscach przez środek miasta, aż do Trynku i Sikornika.........

Co z tego, że nie ma do rozgrzewki, może dla zawodników to być problem prawda. Na jasnej chociażbym też nie pamiętam, aby taki był. Bynajmniej to nie przeszkadza ludziom z korzystania z tego. Więc o co chodzi?
Profil
PW Email Cytuj
Andrzeju 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:02     


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lis 2010
Oczywiscie ze nie oczekuje ze prezydent bedzie rozsylal listy. Informacja powinna znalezc sie na stronie urzedu miasta wiem ze tam jest, ale dla mnie ona jest za skapa. Tramwaj to duza inwestycja i moim zdaniem w jej przypadku powinno sie zlecic kilka niezaleznych ekspertyz obejmujacych zarowno kwestie finansowe jak i techniczne. Takie ekspertyzy powinny byc dostepne na stronie, lub przynajmniej wniosku z nich.

Moze cos sie zmienia na korzysc w dziedzinie informowania ludzi - ostatnio znalazlem informacje ze mozna sie zapisac na powiadomienia smsowe o roznych sprawach gliwickich. Wpisalem sie - zobaczymy co bedzie przychodzilo.
Dobrze tez ze UM ma newsletter - dzieki temu mozna wiedziec co w trawie piszczy bez koniecznosci zagladania co jakis czas na strone.

Karlus - w Chorzowie tramwaj rzeczywiscie jezdzi deptakiem, ale nie wiem czy jest to rozwiazanie wzorcowe. Mi to traci troche Azja, gdzie sa ulice przez ktore jezdzi pociag i kramy zwijane sa na czas przejazdu. Moze ciekawie to wyglada dla turysty ale w Gliwicach to bym takich rozwiazan raczej nie chcial Jezeli Zwyciestwa bedzie deptakiem to zaraz pojawi sie na niej mnostwo knajp. Wyobrazasz sobie siedziec na piwie i nagle Ci trawmaj po plecach przejezdza?
Profil
PW Email Cytuj
Arex30 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:12     



Zaproszone osoby: 10
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 18 Lip 2006
Skąd: Gliwice
Dorotka napisał/a:
Tylko że, rozsądnie całkiem myśląc inwestowanie w nowe torowiska i tramwaje ma sens gdy biegną one osobnym, niezależnym od jezdni torem.

niby racja

Jednak popatrzy na kwestie transportowe w miescie znacznie szerzej niz ZF.
mamy już A4 za chwile bedzie A1 i DTŚ
A4 łączy się z 88 a i A1 po przez DTŚ połączy się z 88 czyli mozna przyjąc ze coś na kształt obwodnicy powstanie.

Dzisiaj nikt nie korzysta z rozwiązania A4+88 i dojazd do strefy tylko wala przez centrum.
Po co budować połązenie Tarnogórskiej z Dworcową? jak mozna wykorzystac istniejące "obwodnice" ?

A wyprowadzenie z centrum ruchu tranzytowego to cały klucz do odkorkowania miasta.
Osobnym problemem jest brak miejsc pargingowych. Nasze miasto nie jest aż tak duże by nie mozna było zorganizowac sensownego transportu.
Niejednokrotnie nerwuje mnie ( to naprawde jest łagodnie określenie ) jazda za A4 na Daszyńskiego czy Zwycięstwa.
Profil
PW Email Cytuj
Andrzeju 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:12     


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lis 2010
Skad macie te koszty 500 mln - 1 mld?
Profil
PW Email Cytuj
Arex30 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:14     



Zaproszone osoby: 10
Imię: Arkadiusz
Dołączył: 18 Lip 2006
Skąd: Gliwice
Andrzeju napisał/a:
Jezeli Zwyciestwa bedzie deptakiem to zaraz pojawi sie na niej mnostwo knajp
ta przy tych czynaszach piwo było by po 10 abo i lepiej
Profil
PW Email Cytuj
Andrzeju 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:19     


Imię: Andrzej
Dołączył: 16 Lis 2010
Jeszcze slowo odnosnie wyborow. Teraz problemem dla miasta moze byc zacisk na linii prezydent-rada miejska. Zobaczcie na wyniki wyborow przewodniczacego i jego zastepcow. Wszystko stosunkiem glosow 15:8. Czyli na dzisiaj prezydent ma 15 radnych w opozycji w tym przewodniczacego i jego zastepcow.
Profil
PW Email Cytuj
Coyote 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 15:31     



Imię: Michał
Dołączył: 18 Lut 2006
Skąd: Gliwice?
Andrzeju napisał/a:
Jeszcze slowo odnosnie wyborow. Teraz problemem dla miasta moze byc zacisk na linii prezydent-rada miejska. Zobaczcie na wyniki wyborow przewodniczacego i jego zastepcow. Wszystko stosunkiem glosow 15:8. Czyli na dzisiaj prezydent ma 15 radnych w opozycji w tym przewodniczacego i jego zastepcow.


Dokładnie!

Tutaj o tym wspomniałem:
h t t p;//w w w forumgliwice, c o m/viewtopic.php?t=7357
Profil
PW Email www Cytuj
Karlus 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 21:23     


Dołączył: 20 Maj 2010
strazn1k napisał/a:

Co z tego, że nie ma do rozgrzewki, może dla zawodników to być problem prawda. Na jasnej chociażbym też nie pamiętam, aby taki był. Bynajmniej to nie przeszkadza ludziom z korzystania z tego. Więc o co chodzi?

Widziałem że na kilku gliwickich forach siejesz awantury więc to że tutaj się pojawiłeś nie jest dla mnie zaskoczeniem.

Co z tego że nie ma rozgrzewki? :zdziwko: Wiem o czym w ogóle piszesz?
Przez to nie mogą tam się odbyć żadne zawody rangi międzynarodowej, wspominali o tym trenerzy podczas zawodów że jest to duża wada tego obiektu.

A4 nie lata i też zajmuje sporo miejsca na ulicy, o ile się nie myle to Solaris Urbino 12 jest szerszy od typowej ''105''.
Profil
PW Email Cytuj
strazn1k 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 22:57     


Dołączył: 08 Wrz 2010
[quote="Karlus"
Widziałem że na kilku gliwickich forach siejesz awantury więc to że tutaj się pojawiłeś nie jest dla mnie zaskoczeniem.
[/quote]
Pojawiam się pod jednym nickiem. Awantury sieją osoby co piszą, "bez tramwaju Gliwice to wioska", "Gliwice są rujnowane" i i różne takie rzeczy, w których podają sprzeczne ze sobą rzeczy.

Jak pisałem wcześniej jedni zarzucają, że Frankiewicz prowadzi miasto jak firmę, a powinien dla ludzi. Kiedy natomiast budowane są obiekty dla ludzi marudzą, że wydawane są pieniądze... więc obydwie rzeczy się ze sobą wykluczają, a cały czas takie zarzuty padają.

[quote="Karlus"
Co z tego że nie ma rozgrzewki? :zdziwko: Wiem o czym w ogóle piszesz?
Przez to nie mogą tam się odbyć żadne zawody rangi międzynarodowej, wspominali o tym trenerzy podczas zawodów że jest to duża wada tego obiektu.
[/quote]
Pisałem, że np. Olimpijczyk jest dla ludzi, a ty coś zacząłeś =>

Cytat:
Co do Olimpijczyka, jest tam oddzielny basenik do ''rozgrzewki''?

Odpowiedź na to.
Cytat:

W Gliwicach otwarto kompleks z basenem o wymiarach olimpijskich. Będzie bazą szkolnego, akademickiego oraz mistrzowskiego szkolenia sportowego.



[/quote]A4 nie lata i też zajmuje sporo miejsca na ulicy, o ile się nie myle to Solaris Urbino 12 jest szerszy od typowej ''105''.

Ktoś pisał, że lata? Bynajmniej jest o wiele tańszy od tramwajów. Nie ma sensu wydawać około 300 mln iw zarządzanej spółce niczym z PRL na dodatek nie być jej właścicielem. Jak to samo można osiągnąć wielokrotnie taniej. Kilkanaście/dziesiąt milionów i być w pełni właścicielem spółki.
Profil
PW Email Cytuj
Karlus 
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 23:08     


Dołączył: 20 Maj 2010
Stawki za WzKM będa sukcesywnie rosły jak i utrzymanie taboru więc za pewien czas nie jest wykluczone że utrzymanie linii A4 staie się według kzk głąb nie opłacalne i zostanie wycięta.
Profil
PW Email Cytuj
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Themes: junFresh & Silk icon

Akcje Charytatywne - Pomogliśmy

Zbiórka dla Domu Dziecka nr 3 w Gliwicach

Sprzęt dla Kliniki Patologii Noworodka w Zabrzu

Zbiórka dla Domu Samotnej Matki w Gliwicach

Zbiórka dla Hospicjum w Gliwicach






Ważne wydarzenia

I Urodziny Forum
II Urodziny Forum
III Urodziny Forum
IV Urodziny Forum
V Urodziny Forum


Jestem w Katalogu Ciekawych Stron - Zapraszamy!
Wyróżnienia
ForumGliwice.com - GWIAZDOR


Objeliśmy patronat Medialny nad:

- Adriatic Express 2006
- Gliwickie Spotkania Dobrych Dusz 2006
- II Gliwicki Piknik Lotniczy 2006
- Biotechnology - the next GENEration 2007
- WOŚP-Gliwice 2008