|
|
dupiate forum
|
 |
Programy - Trzeci wymiar w grafice dwuwymiarowej
Moooni001 - Pon Sty 31, 2005 17:13 Temat postu: Trzeci wymiar w grafice dwuwymiarowej Mam kilka pytań do ludzi którzy znaja się troche na informatyce. Potrzebuje na informatyke, bo mam egzamin ustny i pisemny i musze opracowac kilka pytan.
To wlasnie jedno z nich:
Możliwości reprezentacji trzeciego wymiaru w grafice dwuwymiarowej.
of - Pon Sty 31, 2005 22:13
hmmm.... o jaka reprezentacje chodzi?? moze cos blizej... grafika komp jest zawsze 2D... trzeci wymiar jest zludzeniem, gra kresek, swiatel i cieni ktore ludzki mozg odbiera jako zludzenie przestrzennosci...
PS
nie dotyczy to holografii
Moooni001 - Pon Sty 31, 2005 22:34
nie mam pojęcia o co w tym chodzi. Niestety nasza informatyczka na wykladach nic o tym nie mówila, ale na egzamin pytanie takie wymysliła.
Za wszystkie informacje dziękuje:))
prezes_g_sz - Pon Lut 07, 2005 14:17
nie wiem czy nie za pozno ale moge cos napisac :)
domyslam sie ze chodzi o symulacje glebi np przez perspektywe, cieniowanie itd
punkt o wspolrzednych (x,y,z) mozna przedstawic na plaszczyznie (x,y) po paru przeksztalceniach:
zakladajac ze os Oz jest na plaszczyznie xy nachylona do osi Ox pod katem 45 stopni to wspolrzedne punktu na plaszczyznie sa nastepujace:
x'=x+zsin45
y'=k(y-zsin45)
gdzie k to jest stosunek szerokosci do wysokosci obrazu i zalezy od trybu pracy ekranu
do tego dochodza jeszcze algorytmy usuwania (ew nierysowania) elementow ktore sa niewidoczne
algorytmow jest pare poczawszy od prostego rysowania wszystkich elementow w kolejnosci od tych posiadajacych najwieksza glebie po skomplikowane algorytmy obliczajace calkowita/czesciowa widocznosc elementow
to tak w skrocie :)
jakby bylo jeszcze potrzebne ew rozszerzenie to sie zglos :)
|
|
|