„Przedsiębiorcze” gadżety pod ochroną, czyli ubezpieczenia dla smartfonów.

Biznes w XXI wieku nie może funkcjonować bez smartfona czy laptopa. Szczególnie ważny jest ten pierwszy, gdyż bez niego trudno jest kontaktować się z klientami czy partnerami biznesowymi. Przedsiębiorcy starają więc uchronić się przed awariami wykorzystywanych przez siebie gadżetów, jednak jak wiadomo – zdarzają się one w najmniej oczekiwanym momencie.

Zalanie, stłuczenie, pęknięcie?

 

Smartfon to urządzenie, dzięki któremu można nie tylko dzwonić, wysyłać wiadomości SMS czy korzystać z użytecznych aplikacji. Dzięki niemu można również korzystać z Internetu, wysyłać maile, być aktywnym w mediach społecznościowych czy robić przelewy z rachunku bankowego. Pozwala on na bieżąco kontrolować biznes, co jest szczególnie istotne dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub dla freelancerów. Nic dziwnego, że awaria tego przydatnego sprzętu może stać się niemalże katastrofą.

 

Najczęściej spotykanymi uszkodzeniami smartfonów są stłuczenie wyświetlacza, pęknięcie obudowy czy zalanie. Choć nie muszą wiązać się z całkowitą niesprawnością telefonu, mogą spowodować, że część funkcji nie będzie działać, a przedsiębiorca nie będzie mógł w zadowalający sposób prowadzić swojego biznesu. Naprawa usterki w zależności od stopnia uszkodzenia sprzętu oraz modelu smartfona może kosztować średnio od 100 do nawet 1000 złotych. W przypadku najdroższych modeli iPhone’a koszt usunięcia problemu może być jeszcze wyższy. Osoby prowadzące własny biznes starają się więc zabezpieczyć przed tego typu nieprzewidzianymi wydatkami oraz przed pozostaniem bez kontaktu z klientami i kontrahentami.

 

Ubezpieczenie od wszystkiego?

 

Ubezpieczenia smartfonów są obecnie proponowane najczęściej podczas ich zakupu w salonie takim jak iSpot lub w chwili podpisywania nowej umowy abonamentowej z operatorem sieci komórkowej. Składka na polisę jest doliczana do kosztu zakupu sprzętu bądź stanowi niewielki odsetek abonamentu. Zwykle przyjmuje się, że polisa kosztuje około 10% wartości wybranego sprzętu. Można jednak znaleźć tańsze ubezpieczenia, np. https://www.gadget-cover.com, które chronią nie tylko przed uszkodzeniami mechanicznymi i zalaniem sprzętu, ale także przed jego kradzieżą. Co ważne, polisy tego rodzaju gwarantują otrzymanie odszkodowania pozwalającego na naprawę sprzętu lub zakup nowego smartfona, jeżeli naprawa będzie niemożliwa bądź nieopłacalna. Dodatkowo ochrona ubezpieczeniowa działa na obszarze całej Unii Europejskiej, co pozwala przedsiębiorcy bezpiecznie podróżować w celach zarobkowych i osobistych.



Komentarzy: 0, Czytano: 1324, Pobierz w PDF


Objeliśmy patronat Medialny nad:

- Adriatic Express 2006
- Gliwickie Spotkania Dobrych Dusz 2006
- II Gliwicki Piknik Lotniczy 2006
- Biotechnology - the next GENEration 2007
- WOŚP-Gliwice 2008